tiistaina, lokakuuta 07, 2014

Hiusten värjäys!


 
 
 
 
 

Vihdoin ja viimeinen sain viikko sitten toteutettua pitkäaikaisen haaveeni mahongin punertavista hiuksista! Pakko kyllä myöntää, että tätä hiusten värjäys päätöstä tuli pohdittua yli vuosi ennen kuin oikeasti uskaltauduin sen tekemään. Syy tähän päätöksen pitkään pohdintaan oli se, että hiukseni ovat aina olleet suurimmaksi osaksi vaalean väriset ja luonnostaan väriä vaihtavat sekä luonolliset raidat omaava, joten jos en olisikaan pitänyt näistä mahongin värisistä hiuksista en olisi tullut koskaan saamaan takaisin juuri sen värisiä hiuksia kuin mitä minulla oli. Joten en tiennyt olisinko valmis riskeeraamaan kaiken tämän. 

 Idea tähän koko hiusten värjäykseen lähti siitä kun kyllästyin lopullisesti siihen kuinka kesällä hiukseni vaalenivat aina melkein blondin värisiksi ja talvella palasivat takaisin ruskeiksi, ja muutenkin vaihtelivat värisävyä miten halusivat. Toinen syy tähän oli se, että halusin takaisin ne hiukset jotka minulla olivat ala-asteella, joista sitten tulikin nämä vaalean ruskeat ajan myötä. Elikkä ihan pienestä pitäen hiukseni olivat olleet blondin väriset pienellä punapigmentillä, mutta noin. kuudennella luokalla hiukseni alkoivat vaihtaa väriä aivan blondeista oranssin kautta juuri tämän mahongin sävyisiksi kuin mitä minulla nyt on, mutta loppujen lopuksi niistä tuli nämä ihmeellisen vaalean ruskeat hiukset punapigmentillä jotka omistin ennen (ne kylläkin näyttivät aina vähän erivärisiltä) 
Joten pitkän pohdinnan ja monen sävyte hoidon jälkeen vihdoin totesinkin, että kyllä ne mahongin väriset hiukset on se mitä haluan! Ja tässä sitä nyt ollaan enemminkin punapäänä kuin ruskea hiuksisena Enkä ole kertaakaan katunut sitä, että vihdoin uskaltauduinkin värjäämään nämä, koska mielestäni nämä sopivat paljon paremmin minulle kuin ne vanhat. Olenkin kuullut paljon kommenteja juuri siitä kuinka nämä hiukset sopivat minulle kuin nenä päähän tai että nämä näytävät ihan siltä kuin minulla olisi aina ollut tämän väriset hiukset, ja minä kyllä olen ihan samaa mieltä näiden kommenttien kanssa. Minulle nämä hiukset eivät olleet niinkään mikään ihmeellisen shokki, olinhan minä jo halunnut tämän värisiä hiuksia vuoden ajan, ennemminkin shokkina se tuli kaikille läheisille ja kavereille. Mutta kyllä hekin varmasti ajan myötä tottuvat tähän muutokseen, vaikkakin en itsekkään huomannut näissä mitenkään ihmeellistä eroa aluksi peilistä katsottuna. Mutta kun aloin katsella vanhoja hiuskuvia ja näitä uusia kuvia vierekkäin, huomasinkin kuinka iso muutos tämä ihan oikeasti olikin. Ei enää sitä vähän maantienharmaata muistuttavaa vaaleanruskeaa väriä hiuksissa, joka melkein joka toisella suomalaisella on, vaan tämä vähän massasta erottuva mahonki. Loppujen lopuksi olen kyllä erittäin tyytyväinen tähän päätökseeni värjätä hiukseni ja pakko kyllä myöntää, että en ole katunut päätöstäni vielä kertaakaan, enkä varmastikkaan tule!  
Nämä hiukset ovat nimittäin kerrassaan ihanan väriset