sunnuntaina, huhtikuuta 09, 2017

Keskiviikkon outfit & uusi objektini?

Jotkut teistä ehkä muistavatkin kuinka onnistuin hiihtolomalla rikkomaan kamerani objektiivin automaattitarkennuksen kokonaisuudessaan. Olin vähällä vaipua epätoivoon siinä kohtaa koko kameran kanssa, koska manuaalitarkennus on asia joka vaatii opettelua ja minulla ei vain yksin kertaisesti ollut aikaa tai kärsivällisyyttä alkaa miettimään, joka kerta kun haluaisin ottaa valokuvan, että onko tämä kuva nyt varmasti tarkka. Kuitenkin tuon manuaalitarkennuksen kanssa jouduin elämään ehkä tuskaisimman kuukauden ikinä sillä en osannut millään päättää minkä ihmeen objektiivin minä nyt ostan tuon tilalle? 

 
Vaihtoehtoni uudelle objektiiville eivät ehkä olleet kaikista helpoimmat kun yrität miettiä ensimmäisen objektiivin hankintaa varsinkin kun sinun pitäisi yrittää löytää loistava perus objektiivi joka sopisi kokoaikaiseen kuvaamiseen, nimittäin päätin, että tuo yleisobjektiivini saa jäädä nyt hyvin vähäiselle käytölle. Vaihtoehtoni olisivat olleet ehkä vähän helpommat uuden objektiivin ostossa, jos olisin voinut hankkia yleisobjektiivini kaveriksi jonkin toisen objektiivin. Tämmöiseen minulta löytyikin vaikka kuinka monta vaihtoehtoa!  
Minulta ei vain löytynyt yhtään sellaista vaihtoehtoa, joka sopisi joka päiväiseen arkikuvaamiseen ja olisi kuitenkin jokin eri objekti kuin tuo yleisobjektini, koska en kuitenkaan halunnut ostaa siitä uutena vaan halusin satsata kokonaan uuteen yksilöön. 

 
Takki → Vila  
Huivi → Forever 21 
Laukku → Danielle Nicole  
Kengät → Dinsko 
Paita → Bikbok 
Housut → Zara 

Kuukauden minä sitten pähkäilin ja mietin, että mitä ihmettä minä nyt ostaisin ja minkälainen objektiivi nyt oikeasti olisi minun käyttööni paras. Lopulta yhtenä maanantai aamuna ihan vain vahingossa löysin tämän canonin efs 24 mm pancake linssin, joka sitten päätyikin pienen tutkimustyön pohjalta ostoskoriini. Ja kieltämättä nyt kun olen päässyt tätä itse testaamaan omassa käytössäni (tosin vasta yhden kerran kunnolla), olen kerrassaan rakastunut tähän. Tämän ja yleisobjektiivini välillä on kyllä huomattavissa hurja laatu ero kuvissa mutta niin on myös koossakin. Nyt kamerani mahtuu melkein aina mukaan käsilaukussani eikä se painakkaan juuri edes mitään kun taas aikasemmin kamerani vei suuren tilan laukustani ja sitä oli raskasta kantaa mukana koko päivän. 


Nämä yllä olevat räpsyt ovat tosissaan otettu tällä uudella objektiivillani kun keskiviikkona  pyörähdimme helsingissä. Sää tosin ei ihan suosinut meitä tässä ensimmäisessä objektin testikerrassa ihanan harmaan ja sateisen ilman takia, mutta ainakin itse huomaan kuvissa jo nyt ensimmäistä kertaa tällä objektiivilla kuvatessa eron kuvan laadussa verrattuna aikaisempaan. Nyt kun pääsen vielä testailemaan tätä objektia muutaman kerran lisää ja näkemään mihin kaikkeen se oikeasti pystyy niin olen aivan varma, että yleisobjektiivini unohtuu pölyyntymään jonnekki hyllyn reunalle ja tästä tulee uusi rakkauteni 💗📷