sunnuntaina, huhtikuuta 03, 2016

Avokado


Olen jo monen vuoden ajan, jotenkin kammoksunut avokado, koska ne eivät mielestäni maistuneet ollenkaan hyvälle. Tai sitten se vain johtui siitä, että ensimmäisen kerran kun maistuin avokadoa se oli pastassa. Avokadoja oli kuitenkin aina meijän jääkaapistamme, mutta minä vain välttelin niitä. Kunnes sitten kerran törmäsin pinterestissä erilaisiin ruoka ohjeisiin, joissa käytettiin avokado. Päätin sitten maistaa tätä vihaamaani ruokaa uudelleen ja nyt olen totaallisen rakastunut siihen. Avokadosta on nyt tullut yksi lemppari välipala/aamupala ruuistani.






Tämä on yleisin tapa miten nautin avokadoni. Ruisleipä, pieni siivu juustoa, puolikas tai kokonainen avokado ja muutama viipale tomaatti. Niin herkullista ja yksinkertaista  
Vaikkakin olen taas ihan hullaantunut avokadoon, en kuitenkaan ole vielä uskaltanut kokeille niitä kaikkia outoja reseptejä mitä tällä voi tehdä. Esimerkiksi. avokadosta voi kuulemma tehdä suklaakakkuakin. Tämä kuullosti minun korvaani vähän oudolta idealta, mutta ehkä sekin toimii jos kerran avokadon kivenkin voi blendata ja laittaa smoothieen. 
Ehkä on kuitenkin vain parempi, että nautin tätä uutta herkkuani tällä tavalla kun se vielä maistuu taivaallisen hyvältä. 
Tästä opimme, että jopa ne pahoimmat inhokki ruuat tai ruoka-ainekset voivatkin osottautua paljon paremmiksi kuin mitä luulimmekaan.