sunnuntaina, lokakuuta 23, 2016

Lyhyet hiukset!


Minulla on ollut pitkät hiukset varmaankin viimeiset yhdeksän vuotta, joten muutaman kuukauden pohdinnan jälkeen päätin, että nyt olisi aika pieni muotoiselle hiusmuutokselle. Ainaisista pitkistä kerroksittain leikatuista hiuksista alkoi tulemaan nimittäin jo hieman tylsät. Viimeksi kun omistin lyhyet hiukset olin ala-astella ja muistan kuinka vihasin niitä hiuksia ylikaiken. Tästä lyhyiden hiusten vihasta lähtikin sitten tämä yhdeksänvuotta kestänyt pitkien hiusten rakastaminen. 

 
Syy miksi päätin nyt sitten uhrautua ja leikata yli 20 senttimetriä hiuksistani pois oli se, että kyllästyin pitkien hiuksien hoitamiseen. Ne tuottivat aina monenlaista tuskaa varsinkin kun oli aika pestä hiukset, se ei nimittäin ollut mikään nopea prosessi koska hiusten pesun jälkeen vierähti monta tuntia ennen kuin hiukset olisivat kuivuneet itsestään ja sen lisäksi ne olivat aina takussa ihan sama mitä niille yritti tehdä. Näiden tuskailujen jälkeen sekä halun saada vähän erilaiset hiukset toivat nyt sitten lopputuloksena tämän pitkän polkkatukan. Olen nyt viikon viettänyt näiden hiuksien kanssa ja ainoa asia mitä kaipaan pitkistä hiuksistani on se, että niihin sai tehtyä vaikka minkälaisia kampauksia kun nyt taas tuntuu siltä, että näillä hiuksilla ei paljon kampauksia tehdäkkään. Toisaalta näillä hiuksilla on ihana pitää hiukset auki ihan suorana kun ne eivät ole jatkuvasti takussa. Ja ne kampaus ongelmatkin varmasti ratkeavat kun totun näihin hiuksiin paremmin! 



Vaikka nämä uudet hiukset ovat aikamoinen muutos edellisiin olen pikku hiljaa rakastumassa näihin ja luultavasti ajan kanssa tulen oikeasti rakastamaan näitä todella paljon. Lopputulokseen olen todella tyytyväinen ja omasta mielestäni nämä lyhyemmätkin hiukset sopivat erittäin hyvin minulle, vaikkakin pieni muotoisia epäilyksiä minulta löytyi että pitäisinköhän näistä hiuksista ollenkaan niiden ala-aste vihojen jälkeen. Onneksi hiukseni kasvavat kuitenkin nopeasti takaisin, jos sitten päättäisinkin, että pitkät hiukset ovat se juttuni. Nyt olen kuitenkin onnellinen tästä pitkästä polkkatukasta