perjantaina, tammikuuta 20, 2017

Ikuinen ongelma tv-sarjoista


Tv-sarjat ovat yksi niistä ikuisista viha-rakkaussuhteista.  
Ensin löydät täydellisen lemppari sarjan, jota voisit katsella monta tuntia putkeen sohvalla. Sitten kymmenen tuotanto kauden jälkeen tämä rakastamasi sarja loppuu kokonaan tai uudet jaksot siitä tulevat aivan liian hitaasti. Tässä kohtaa rakastamasi sarja muuttuu vihatuksi, koska enää ei ole mitään katseltavaa ja nyt joudut etsimään taas kerran uuden sarjan johon rakastua. 

Viime aikoina minulla on ollut juurikin tälläisiä viha-rakkaussuhde tunnelmia kun kaikki lemppari tv-sarjani on katsottu niin monta kertaa uudelleen, että muistan kohta jokaisen yksityis kohdankin. Tai vastaavasti uudet rakastamani sarjat ovat jääneet tauolle tai niistä ilmestyy kerran viikossa jakso mikä on aivan liian hidasta minulle.  
Viimeiset kolme kuukautta olen ollut koukussa law and oder eli kova laki nimiseen sarjaan. Tätä on tullut katseltua, joka ikinen hetki kun on vain ollut aikaa. Tämä on yksi niistä sarjoista, joka on mielenkiintoinen mutta samalla myös viihdyttäväkin.  
Nyt olen kuitenkin kohta joutumassa siihen tilanteeseen, että olen katsonut kaikki tuotanto kaudet sarjasta, jonka jälkeen minun täytyy odottaa viikko aina uutta jaksoa. Olen siis joutumassa vihasuhteeseen tämän sarjan kanssa. 

 Bomber → H&M 
Neulemekko → H&M
Nilkkurit → Disko 

Uusien lemppari sarjojen löytäminen on ehkä yksi vaikeimmista asioista ikinä. Täytyy surffailla netissä lukemassa mielipiteitä eri sarjoista ja kuunnella muiden ehdotuksia siitä mitä pitäisi katsoa, mutta sen todellisen koukuttavan sarjan löytäminen on aina tajuttoman tuskaista. Tätä tuskaisuutta ei myöskään auta se, että olen seurannut jo niin montaa eri sarjaa, että en ole enää edes ihan varma mitä kaikkea olen katsonut ja kuinka paljon. Joskus omistin oikein listan mistä selvisi kaikki sarjat, joita olin seurannut ja missä jaksossa olin menossa missäkin sarjassa, nykyään tilanne ei ole näin helppoa. Nyt kun tämä nykyinen sarjani loppuu ajaudun varmaankin takaisin siihen yleiseen en tiedä mitä katson tunnelmaan, jonka seurauksena alan katsomaan kaikki jäämättä katsotut jaksot muista lemppari sarjoistani.  
Jotta ehkä kaikki eivät ajautuisi tähän viha-rakkaussuhde tunnelmaan tv-sarja ongelmiensa kanssa ajattelin jakaa teille minun top 5 tv-sarjat: 
1. Greys anatomy  
2.  Orange is the new black   
3. Mentalist  
4.  2 broken girls  
5. Law and order  
Näiden sarjojen lisäksi on toki monta muutakin sellaista erittäin hyvää lemppari sarjaa, joita seuraan hyvin aktiivisesti jaa tietinkin on niitä ei aktiivisia sarjoja, joita on joskus tullut katsottua mutta ne eivät enää kiinnostakkaan.  
 Tv-sarjat ovat vain yksi ikuinen ongelma, josta ei koskaan pääse eroon vain siksi, että aina on olemassa uusi sarja johon voi koukuttua. 

//Jos teillä on joitain tv-sarja ehdotuksia, ottaisin mielelläni vastaan 😃