lauantaina, joulukuuta 31, 2016

Takaisin katsaus

Uusi vuosi, uudet kujeet 🎇 
Tämä vuosi on tuonut mukanaan monenlaisia seikkailuja, jotka ovat kasvattanet minua niin ihmisenä kuin tuoneet mukanaan erilaisia seikkailuja. Jokaisen vuoden lopussa varmasti kaikki ajattelee, että tämä vuosi oli loistava mutta ensi vuosi tulee olemaan parempi. Niin itse ainakin olen ajatellut viimeisen parin vuoden ajan. Mutta tarviiko seuraavan vuoden olla aina parempi kuin edellisen? Jokainen vuosi tuo mukanaan kuitenkin uudenlaiset seikkalut. 

 Tänä vuonna ehkä suurin seikkailu on ollut siinä, että täytin kahdensantoista vuotta ja minusta tuli niin sanotusti "aikuinen". Tämä aikuisuus on tuonut mukaan hyvin paljon erilaisia vastuu aluteita kuten itsestä huolehtiminen tai töihin meneminen. Jo itsessään töiden aloittaminen oli suuri muutos aikuistuvaan elämääni. Vaikka työni ei olekkaan varsinaisesti vakituista aamusta iltaan on se silti tärkeässä elementissä elämässäni, varsinkin kun se tuo mukaan vastuuta muustakin kuin itsestäni. Kaikki tämä aikuistuminen kuullostaa näin sanottuna hyvin vaikealta, mutta todellisuudessa se ei sitä ole. Tähän meneessä olen selvinnyt kaikista vaikeistakin vastuu alueista, jotka nyt kuuluvat aikuistumisen myötä minulle. 

 
Neule ➝ Ginatrico  
Housut ➝ Zara 
Kengät ➝ Dinsko   


Tottakai vuoteni seikkailut eivät koostu vain minun aikuistumisestani vaan myös erilaisista tapahtumista kuten ylpääreistä. Nämäkin olivat yksi iso saavutus itselleni varsinkin kun ne menivät vielä niin kuin olin toivunut. Ensi vuosikin tuo mukaan seikkailuja ylppäreiden parissa, mutta toivottavasti nekin sujuvat niin kuin tämän vuotisetkin. Tämä vuosi toi seikkailuja myös sillä osalla, että lähdimme lomamatkalle tyttö porukalla. Kolme tyttöä seikkailulla kahdessa maassa ilman vanhempia, oli aika suuri saavutus, mutta se oli sen arvoista! Tottakai vuoteeni kuului myös muitakin seikkaluja kuin aikuistumista, ylppäreitä ja matkustamista, mutta ne seikkailut ovat niitä jotka tapahtuivat pinta raapaisua syvemmällä.
Tämä vuosi on kokonaisuudessaan ollut suuri saavutus, josta on opittu paljon niin hyvistä kuin huonoistakin osista. Jokainen vuosi ei voi olla suuri saavutus mutta tämä vuosi on kyllä sellainen ollut. Näin vuoden lopussa olen iloinen kaikesta siitä mitä olen saanut kokea ja kaikesta siitä mitä niistä olen oppinut. Toivottavasti ensi vuosikin tuo mukanaan yhtä kokemuksen arvoisi seikkailuja kuin tämä.  

Hyvää uutta vuotta 2017! 🎆💗